LINEÁRNÍ A MOMENTOVÉ MOTORY

hlavni

 


tecnotion logo

 


Tecnotion je globální autorita v oblasti technologie motorů s přímým pohonem. Jako dřívější součást společnosti Philips jsme jediným nezávislým výrobcem lineárních a točivých motorů na světě. Specializujeme se výhradně na vývoj a výrobu motorů s přímým pohonem, což nám umožňuje poskytovat odborné znalosti, zákaznický servis a kvalitu produktů, které ostatní výrobci přímého pohonu nepřekonají.

Do produktového portfólia patří lineární motory se železným jádrem, lineární motory bez železného jádra, momentové motory, též zvané torzní motory a lineární motory vhodné pro použití ve vacuu.

Lineární motory s železným jádrem nabízejí extrémně vysokou trvalou sílu vzhledem ke své velikosti. Počínaje 60N pro malou TM sérii, až do 3000N pro vodou chlazenou TBW sérii. Špičkové síly jsou ještě vyšší a dosahují až 6000N. Kompaktní rozměry, modulární design a vysoká hustota síly umožňuje velmi flexibilní návrhy aplikací. Schopnost spojit více motorů dohromady, ať už sériově nebo paralelně, ještě více rozšiřuje jeho rozsah použití.

Lineární motory bez železného jádra jsou vybaveny cívkou bez železa. To má za následek, že mezi jednotkou cívky a dráhou magnetu není žádná přitažlivá síla ani cogging efekt. To dává těmto motorům s nízkou hmotností vynikající přesnost, lineární konstantní sílu a extrémně vysokou dynamiku. Kontinuální síla se pohybuje od 10N až do 846N se špičkovou silou až 4200N.

Momentové motory jsou motory s přímým pohonem s permanentním magnetem, které se otáčejí podél osy. Mohou být použity všude tam, kde je vyžadován rotační pohyb, a nabízejí oproti konvenčním servopohonům řadu výhod. Technologie přímého pohonu bezkartáčových momentových motorů je dokonalým způsobem, jak zvýšit produktivitu, přesnost a dynamický výkon aplikací. Tato technologie snižuje náklady, zeštíhluje designy a snižuje opotřebení. Momentové motory nepotřebují žádné další mechanické převodování (např.převodovky, řemenové převody či jiné reduktory rychlosti), protože poskytují dostatečný kroutící moment i při nizkých otáčkách. Mezi rotorem a statorem nedochází ke kontaktu a proto nedochází k žádnému mechanickému opotřebení.