Lineární jednotky VES jsou vyrobeny z chromované oceli a lze je objednat ze skladu ve standardních délkách uvedených v tabulce pro krátké dodací lhůty. Konfigurovatelné lineární jednotky v jednotlivých délkách jsou k dispozici pod označením VE1R.
Ve vodicí trubce je instalováno průběžné vřeteno s kuličkovými ložisky na každé straně. Matice vřetena přenáší lineární pohyby na konektor lineární jednotky prostřednictvím hnacího klíče podél vodicí drážky.
Otvor pro vodicí prvek tvoří spolu s vodicí trubkou pevné lineární kruhové vedení. Na výběr je více typů konektorů, které lze pomocí drážkovaného otvoru nastavit nebo upnout pro malou vůli. V závislosti na provedení je pohybující se díl upevněn k vodicímu prvku nebo k vodicí trubce. samotný prvek instaluje na místě použití tak, aby se celá lineární jednotka pohybovala společně.
Délka čepu je navržena pro upevnění ručního kola. Ruční kolo a konektory lineární jednotky nejsou součástí lineární jednotky a je nutné je objednat zvlášť.
Nastavitelné ruční páky jsou určeny k opakovanému upínání vodicích prvků bez použití nástrojů. Pod označením HSK jsou k dispozici samostatně pro individuální použití a v jiných provedeních. V porovnání s šestihranným šroubem ovládaným nástrojem je upínací síla dosažitelná pomocí nastavitelné ruční páky nižší z důvodu kratší délky páky.
d1 |
Zdvih (standardní délky) | Max. zdvih | Závitové vřeteno | d2 | d3 | l2 | l3 | l4 | m1 | m2 | Paralelní vřeteno | ||||
l1 | DIN 6885 |
||||||||||||||
18 | 65 | 165 | 265 | - | - | 350 | TR 10x3 | 6 | M3 | l1 + 140 | 70 | 16 | 17 | 24 | A2x2x12 |
30 | 100 | 150 | 200 | 300 | - | 1250 | TR 14x4 | 8 | M4 | l1 + 205 | 102,5 | 16 | 23 | 38 | A2x2x12 |
40 | 70 | 170 | 220 | 270 | 320 | 1570 | TR 20x4 | 12 | M5 | l1 + 235 | 117,5 | 17 | 42 | 54 | A4x4x12 |
50 | 65 | 115 | 215 | 265 | 315 | 1565 | TR 20x4 | 12 | M6 | l1 + 240 | 120 | 18 | 42 | 54 | A4x4x12 |
60 | 220 | 720 | - | - | - | 1520 | TR 24x5 | 14 | M8 | l1 + 285 | 142,5 | 19 | 58 | 70 | A5x5x16 |
VES ... jednotrubková jednotka
d1 ... vnější průměr
l1 ... zdvih
t ... typ
R1
• Pravý závit
• Čep hřídele na jedné straně
o ... materiál
ST = Ocel
• Vodicí trubka, DIN EN 10305-4: Ocel, chromovaná
• Vřeteno s trapézovým závitem: Ocel, s kuličkovým ložiskem
• Matice vřetena: červená mosaz / Koncová zátka: plast
Jednotrubková jednotka VES se stane funkční osou až po připojení konektoru lineární jednotky. Jezdci lineárních jednotek jsou k dispozici v různých provedeních pro různé aplikace. Pro zjednodušení procesu výběru je zde uveden jejich přehled.
Výstupní hřídel lineární jednotky | Fx [N] |
Fy [N] | Fz [N] | Mx | My |
Mz | ||||
l = 500 | l = 500 | l = 1000 | l = 1500 | l = 500 | l = 1000 | l = 1500 | [Nm] | [Nm] | [Nm] | |
18 | 400 | 80 | 15 | - | 65 | 10 | - | 1,5 | 4,5 | 4,5 |
30 | 850 | 500 | 70 | 15 | 550 | 55 | 10 | 6,5 | 15 | 15 |
40 | 1100 | 2150 | 250 | 65 | 1900 | 150 | 50 | 15 | 42 | 42 |
50 | 1750 | 3100 | 650 | 150 | 3100 | 650 | 150 | 29 | 69 | 69 |
60 | 2600 | 4550 | 7500 | 400 | 4550 | 1400 | 350 | 45 | 125 | 125 |
Maximální přípustné síly a utahovací momenty uvedené v tabulce způsobí pružnou deformaci lineární jednotky. Pro uvedené hodnoty činí přibližně 0,4 mm. Tato deformace je zde znázorněna na příkladu síly Fz.
Víceosé systémy jsou sestavy složené z více lineárních jednotek. Použití úhlových převodovek (YLS a YTS) a propojovacích hřídelí umožňuje synchronní pohyb více lineárních jednotek. Aby byl zajištěn plynulý, rovnoměrný a málo opotřebovaný pohyb lineárních jednotek, musí být přesně orientovány kolmo nebo rovnoběžně na sebe.
3D konfigurace trubkové jednotky (CAD)
Nebo v případě zájmu na vyžádání info@mnsystems.cz