Kruhová vodítka přesné dvojité trubky lineárních jednotek PD1E jsou k dispozici buď jako trubky, nebo jako plné hřídele. Jsou vyrobeny z chromovaných nebo... tvrdě chromované oceli nebo leštěné nerezové oceli. oceli. Koncové díly z hliníku spojují trubky nebo pevné hřídele a tvoří přesný lineární spoj. společně s vodicím prvkem. Na adrese vycentrované průběžné vřeteno má lichoběžníkový nebo jemný závit a kuličková ložiska na obou stranách. . se pohybuje lineárně podél vřetena. závitu vřetena pomocí integrované matice vřetena. . má buď posuvný, nebo válečkový vodicí prvek. vedení.
Dvojité trubkové lineární jednotky mají vysokou torzní tuhost a mohou přenášet vysoké hmotnosti a krouticí momenty. V závislosti na požadavcích se díl se upevní k vodicímu prvku nebo se k němu připojí je samotný vodicí prvek nainstalován v místě, kde se má pohybovat. použití tak, aby se celá lineární jednotka pohybovala společně.
Součásti příslušenství jsou uvedeny v tabulkách a jsou to zohledněny již při výběru lineárních jednotek. Tím je zajištěno, že např. délky čepů z1 a z2 jsou správné. upevnění příslušenství. Příslušenství není součástí lineárních jednotek.
Rozměry | ||||||||||||||
d1 |
l1 |
b | d2 | d3* | d4** |
d5 | d6 | d7 | d8 | d9 | d10 | |||
18 | ...420 | 28 | 6 | - | M5 | 5,5 | 10 | M5 | - | - | - | - | - | - |
25* | ...1500 | 50 | 8 | M6 | M6 | 6,1 | 10,5 | M6 | 5,5 | 10 | M5 | 6,6 | 11 | M6 |
30 | ...1500 | 50 | 8 | M6 | M6 | 6,6 | 11 | M6 | 5,5 | 10 | M5 | 6,6 | 11 | M6 |
40 | ...2650 | 60 | 12 | M8 | M8 | 8,4* / 9 | 13,5* / 15 | M8 | 6,6 | 11 | M6 | 8,6 | 13,5 | M8 |
50 | ...2760 | 72 | 12 | M10 | M8 | 9 | 15 | M8 | 9 | 13,5 | M8 | 9 | 13,5 | M8 |
60 | ...2740 | 80 | 14 | M10 | M10 | 10,5 | 16,5 | M10 | 9 | 13,5 | M8 | 11 | 16,5 | M10 |
Rozměry | |||||||||||||
d1 |
h1 |
h2 |
h3 |
h4 | l2 | l3 | m1 | m2 | m3 | m4 | m5 | m6 | m7 |
18 | 28 | 29 | 1 | 14,5 | 3x b + l1 | 81 | 2x b + l1 | 68 | - | 20 | - | 20 | 18 |
25* | 52 | 54 | 2 | 27 | 3x b + l1 | 130 | 2x b + l1 | 114 | 97 | 30 | 35 | 30 | 42 |
30 | 52 | 54 | 2 | 27 | 3x b + l1 | 130 | 2x b + l1 | 114 | 92 | 30 | 35 | 30 | 42 |
40 | 60 | 63 | 3 | 31,5 | 3x b + l1 | 180 | 2x b + l1 | 160 | 138* / 132 | 39 | 38 | 39 | 52* / 62 |
50 | 72 | 76 | 4 | 38 | 3x b + l1 | 206 | 2x b + l1 | 184 | 150 | 46 | 50 | 46 | 62 |
60 | 86 | 90 | 4 | 45 | 3x b + l1 | 240 | 2x b + l1 | 216 | 185 | 55 | 60 | 55 | 74 |
* pouze pro verze a = 2ST / 2ED
PD1E ... přesná dvoutrubková jednotka
d1 ... průměr trubky
a ... materiál
1ST = kluzné vedení / trapézový šroub
• Vodicí trubky: Ocel (pochromovaná)
• Koncové díly / vodicí prvky: Hliník (lesklý), montážní plochy: Obráběné
• Vřeteno s trapézovým / jemným závitem: Ocel (s kuličkovým ložiskem)
1ED = kluzné vedení / trapézový šroub
• Vodicí trubky: AISI 304 (leštěné)
• Koncové díly / vodicí prvky: Hliník (lesklý), montážní plochy: Obráběné
• Vřeteno s trapézovým / jemným závitem: AISI 303 (s kuličkovým ložiskem)
2ST = lineární pouzdra / trapézový šroub (pouze pro d1 = 25 a d1 = 40)
• Plné vodicí hřídele: Ocelové (leštěné a tvrdě pochromované)
• Koncové díly / vodicí prvky: Hliník (CNC frézované díly)
• Vřeteno s trapézovým / jemným závitem: Ocel (s kuličkovým ložiskem)
2ED = lineární pouzdra / trapézový šroub (pouze pro d1 = 25 a d1 = 40)
• Plné vodicí hřídele: Nerezová ocel (indukčně kalená a leštěná)
• Koncové díly / vodicí prvky: Hliník (CNC frézované díly)
• Vřeteno s trapézovým / jemným závitem: Nerezová ocel AISI 303 (s kuličkovým ložiskem)
l1 ... zdvih
r ... směr stoupání závitu šroubu
RH = pravý závit
RHK = pravý závit s upínacím kroužkem a ruční páčkou pro zajištění vřetena.
LH = levý závit
LHK = levý závit s upínacím kroužkem a ruční pákou pro zajištění vřetena.
p ... stoupání šroubovice
z1 ... čep 1 (možnosti naleznete zde)
z2 ... čep 2 (možnosti naleznete zde)
d1 |
Ø šroubu |
Stoupání šroubovice | Ø čepu | Délka čepu B | Délka čepu C |
Délka čepu D |
Volitelná délka čepu |
|
Trapézový závit | Jemný závit, metrický |
d2 | l4 |
l5 | l6 | l7 | ||
18 | 10 | 3 | 1 | 6 | 16 | 30 | 46 | 16...46 |
25 | 14 | 4 | 1 | 8 | 16 | 36 | 52 | 16...67 |
30 | 14 | 4 | 1 | 8 | 16 | 36 | 52 | 16...67 |
40 | 20 | 4 | 1 | 12 | 17 | 42 | 59 | 17...74 |
50 | 20 | 4 | 1 | 12 | 18 | 42 | 60 | 18...75 |
60 | 24 | 5 | 1,5 | 14 | 19 | 42 | 61 | 19...76 |
Čep | |||||
z1 | |||||
B | Čep pro ruční kolo | D | Čep pro ukazatel polohy a ruční kolo (nutnost distanční desky pro d1=18) | Gxx | Volitelná délka čepu s drážkou pro pero (pro xx zadejte hodnotu ze sloupce l7) |
Hxx | Volitelná délka čepu bez drážky (pro xx zadejte hodnotu ze sloupce l7) |
||||
Čep | |||||
z2 | |||||
A | Bez čepu | B | Čep pro ruční kolo | C | Čep pro ukazatel polohy (nutnost distanční desky pro d1=18) |
D | Čep pro ukazatel polohy a ruční kolo (nutnost distanční desky pro d1=18) |
Gxx | Volitelná délka čepu s drážkou pro pero (pro xx zadejte hodnotu ze sloupce l7) | Hxx | Volitelná délka čepu bez drážky (pro xx zadejte hodnotu ze sloupce l7) |
Výstupní hřídel lineární jednotky | Fx [N] |
Fy [N] | Fz [N] | Mx | My |
Mz | ||||
l = 500 | l = 500 | l = 1000 | l = 1500 | l = 500 | l = 1000 | l = 1500 | [Nm] | [Nm] | [Nm] | |
18 | 425 | 215 | 110 | - | 105 | 80 | - | 22 | 35 | 40 |
30 | 850 | 1100 | 900 | 550 | 600 | 350 | 150 | 100 | 100 | 100 |
40 | 1100 | 3700 | 2800 | 1400 | 2100 | 600 | 180 | 150 | 140 | 170 |
50 | 1900 | 3850 | 2400 | 2100 | 3100 | 700 | 200 | 180 | 220 | 290 |
60 | 2700 | 6900 | 5700 | 5100 | 6300 | 2800 | 360 | 320 | 350 | 500 |
Výstupní hřídel lineární jednotky | Fx [N] |
Fy [N] | Fz [N] | Mx | My |
Mz | ||||
l = 500 | l = 500 | l = 1000 | l = 1500 | l = 500 | l = 1000 | l = 1500 | [Nm] | [Nm] | [Nm] | |
18 | 425 | 290 | 180 | - | 140 | 105 | - | 42 | 50 | 75 |
30 | 850 | 1550 | 1300 | 800 | 700 | 550 | 250 | 150 | 150 | 200 |
40 | 1100 | 6400 | 3400 | 1900 | 2400 | 750 | 280 | 180 | 210 | 260 |
50 | 1900 | 7500 | 5100 | 2700 | 3400 | 850 | 340 | 250 | 350 | 530 |
60 | 2700 | 11500 | 9500 | 8200 | 7500 | 3100 | 610 | 550 | 650 | 980 |
Maximální přípustné síly a utahovací momenty uvedené v tabulce způsobí pružnou deformaci lineární jednotky. Při uvedených hodnotách to činí přibližně 0,4 mm u vodicích trubek a 0,3 mm u pevných vodicích hřídelí. Tato deformace je znázorněna na příkladu síly Fz.
Víceosé systémy jsou sestavy složené z více lineárních jednotek. Použití úhlových převodů a převodových jednotek umožňuje synchronní pohyb více lineárních jednotek. Aby byl zajištěn plynulý, rovnoměrný a málo opotřebovaný pohyb lineárních jednotek, musí být přesně orientovány. kolmo nebo rovnoběžně k sobě.
3D konfigurace trubkové jednotky (CAD)
Nebo v případě zájmu na vyžádání info@mnsystems.cz