Přídavná těsnění
Typy konfigurace těsnění:
 - SS / koncové těsnění + vnitřní těsnění + spodní těsnění
 - UU / koncové těsnění
 - AA / bez těsnění
 - BB / koncové těsnění + spodní těsnění
 - EE / dvojité koncové těsnění + vnitřní těsnění + spodní těsnění
 - FF / koncové těsnění + vnitřní těsnění + spodní těsnění + plechový stěrač
 - GG / dvojité koncové těsnění + vnitřní těsnění + spodní těsnění + plechový stěrač
 - VV / dvojité koncové těsnění + vnitřní těsnění + spodní těsnění + MLS těsnění
 - WW / dvojité koncové těsnění + vnitřní těsnění + spodní těsnění + plechový stěrač + MLS těsnění
 - LL / LFS těsnění
Lineární vedení jsou během provozu vystavena různým typům znečištění. Účelem těsnícího systému je zabránit průniku cizích částic jakéhokoliv druhu dovnitř vozíku a také minimalizovat ztráty maziva.
Vozíky lineárního vedení NTN-SNR jsou standardně vybaveny těsněním typ SS, což je kombinace koncového těsnění se dvěma břity, vnitřního a spodního těsnění.
Lineární vedení NTN-SNR lze vhodně doplnit dalšími přídavnými těsněními a tím nalézt optimální variantu pro různé aplikace s různými podmínkami znečištění.
Koncové těsnění
- Těsnění se dvěma břity
 - Těsnění umístěno na čele vozíku, kde chrání před znečištěním z vnějšku
 - Minimalizace ztráty maziva
 - Těsnění pro běžné podmínky použití
 

Vnitřní těsnění
- Těsnění se dvěma břity
 - Těsnění umístěno uvnitř vozíku a chrání proti znečištění se shora kolejnice
 - (zejména od montážních otvorů kolejnice)
 - Minimalizace ztráty maziva
 - Těsnění pro běžné podmínky použití
 

Spodní těsnění
- Těsnění se dvěma břity
 - Těsnění umístěno uvnitř vozíku
 - Chrání proti znečištění zespodu
 - Minimalizace ztráty maziva
 - Těsnění pro běžné podmínky použití
 - Pro vertikální aplikace
 

Laminátové těsnění MLS
- Těsnící prvek s několika vrstvami laminátu
 - Impregnace olejem
 - Pro vedení v podmínkách silného znečištění
 - Kombinace s dvojitým těsněním nebo dvojitým těsněním a plechovým stěračem
 

Dvojité koncové těsnění
- Kombinace dvou koncových těsnění a distančního plechu
 - Těsnění v případě těžké kontaminace
 - Možnost v kombinaci s plechovým stěračem
 

Plechový stěrač
- Nemá žádný kontakt s kolejnicí
 - Těsnění proti hrubým nečistotám
 - Nevhodné při použití jako samostatné těsnění
 

LFS – těsnění s nízkým třením
- Těsnění s jedním břitem
 - Snížení třecího odporu
 - Použití v podmínkách s nízkým stupněm znečištění
 

Možnosti konfigurace:
SS
UU
BB
EE
FF

GG

VV
WW
LL
JJ
| Značení | Lineární vedení | Popis | |
| LGB - standartní | LGM - miniaturní | ||
| SS | S | - | KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH, VNITŘNÍ A SPODNÍ TĚSNĚNÍ | 
| AA | X | X | BEZ TĚSNĚNÍ | 
| UU | X | - | KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH | 
| BB | X | S | KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH, SPODNÍ TĚSNĚNÍ | 
| EE | X | - | DVOJITÉ KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH, VNITŘNÍ A SPODNÍ TĚSNĚNÍ | 
| FF | X | - | KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH, VNITŘNÍ A SPODNÍ TĚSNĚNÍ, PLECHOVÝ STĚRAČ NA OBOU STRANÁCH | 
| GG | X | - | DVOJITÉ KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH, VNITŘNÍ A SPODNÍ TĚSNĚNÍ, PLECHOVÝ STĚRAČ NA OBOU STRANÁCH | 
| ES | X | - | DVOJITÉ KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA JEDNÉ STRANĚ, VNITŘNÍ A SPODNÍ TĚSNĚNÍ | 
| FS | X | - | KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA JEDNÉ STRANĚ, VNITŘNÍ A SPODNÍ TĚSNĚNÍ, PLECHOVÝ STĚRAČ NA JEDNÉ STRANĚ | 
| GS | X | - | DVOJITÉ KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA JEDNÉ STRANĚ, VNITŘNÍ A SPODNÍ TĚSNĚNÍ, PLECHOVÝ STĚRAČ NA JEDNÉ STRANĚ | 
| VV | X | - | DVOJITÉ KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH, VNITŘNÍ A SPODNÍ TĚSNĚNÍ, LAMINÁTOVÉ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH | 
| WW | X | - | DVOJITÉ KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH, VNITŘNÍ A SPODNÍ TĚSNĚNÍ, PLECHOVÝ STĚRAČ A LAMINÁTOVÉ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH | 
| LL | X | - | NÍZKOKONTAKTNÍ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH | 
| JJ | X | - | NÍZKOKONTAKTNÍ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH, SPODNÍ TĚSNĚNÍ | 
| XX | X | - | TĚSNĚNÍ DLE POŽADAVKU ZÁKAZNÍKA | 
S  Standartní těsnění 
X  Dostupná kombinace těsnění 
-   Kombinace těsnění pro vedení není možná
															
 







